Palvelujen tuottajaa koskevat tiedot
Yrityksen nimi: Tmi Erika Louhivuori/ Beyond Massage
Y-tunnus: 2882314-8
Toimipaikan nimi: Beyond Massage
Toimipaikan osoite: Ehrensvärdintie 25, 00150 Helsinki
Terveydenhuollon palveluista vastaa: Erika Louhivuori
Puhelinnumero: 040-8427588
Sähköposti: erika@beyondmassage.fi
Kotisivut: www.beyondmassage.fi
Palvelun kuvaus
Palveluyksikkö tarjoaa NO HANDS- hierontaa (klassisen hieronnan muoto) sekä kehollista traumaterapiaa.
Toiminta-ajatus, arvot ja toimintaperiaatteet
Arvot ja periaatteet:
- Asiakaslähtöisyys: Jokainen asiakas kohdataan kunnioittavasti, empaattisesti ja arvostavasti yksilönä ja hoito suunnitellaan yhteistyössä asiakkaan kanssa, hänen tarpeidensa ja toiveidensa mukaan.
- Ammattitaito: Tarjoamme korkealaatuista palvelua jatkuvan koulutuksen ja kehittymisen avulla.
- Luotettavuus: Toimimme rehellisesti ja avoimesti, pitäen asiakkaidemme hyvinvoinnin etusijalla.
- Yhteistyö: Teemme yhteistyötä muiden terveydenhuollon ammattilaisten kanssa parhaan mahdollisen hoitotuloksen saavuttamiseksi ja ohjaamme asiakasta eteenpäin toiselle terveydenhuollon ammattilaiselle, esim. lääkärille, mikäli tilanne sitä vaatii.
Toiminta-ajatus / Perustehtävä:
- Yritys tarjoaa asiakaslähtöistä palvelua, joka edistää asiakkaiden fyysistä ja henkistä hyvinvointia. Palvelut perustuu ammattitaitoon, luotettavuuteen ja jatkuvaan kehitykseen, tavoitteena tarjota yksilöllistä ja tehokasta hoitoa jokaiselle asiakkaalle.
- Toiminta-ajatuksena on yksilön hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen ja ylläpito hieronnan avulla oman ammattitaidon rajoissa. Lisäksi asiakasta neuvotaan, tuetaan ja kannustetaan tarvittaessa.
Omavalvonnan tavoitteet
Omavalvonnan tavoitteina ovat palvelun laadun varmistaminen ja asiakasturvallisuuden varmistaminen.
Omavalvonnan organisointi ja johtaminen
Yrittäjä noudattaa laissa säädettyjä velvollisuuksia huolehtimalla säädösten toteutumisesta; vaitiolovelvollisuus, asiakasrekisterin ylläpitämiseen liittyvien säädösten noudattaminen, hygieniasta huolehtiminen (oma, toimipisteen sekä käytössä olevien tekstiilien). Yrittäjä on velvollinen ylläpitämään ammattiosaamistaan lisäkoulutuksilla ja päivittämään omavalvontasuunnitelmaa tarvittaessa tai vähintään kerran vuodessa. Tietojen muuttuessa tulee yrittäjän merkitä muutokset tähän omavalvontasuunnitelmaan.
Yrittäjä toimii yrityksessään yksin ja on yksin vastuussa yrityksen toiminnasta, asiakastyytyväisyydestä, lakien ja säädösten noudattamisesta ja niiden toteutumisesta.
Henkilöstö ja toiminnan kehittäminen
Palveluyksikköön kuuluu yksi koulutettu hieroja, joka työskentelee ympärivuotisesti ja jolla on alan koulutus ja tutkinto, sekä asianmukainen ammatillinen osaaminen sekä kokemusta alalta. Hierontayrittäjä osallistuu säännöllisesti jatkokoulutuksiin pysyäkseen ajan tasalla uusimmista hoitotekniikoista ja -tiedoista.
Toiminnan kehittäminen perustuu jatkuvaan seurantaan ja arviointiin, mukaan lukien asiakaspalautteet.
Toimitilat, laitteet ja tarvikkeet
Yrityksen toimitilat ovat vuokratilat, joissa toimii ainoastaan yrittäjä itse. Ne sijaitsevat osoitteessa Ehrensvärdintie 25, 00150 Helsinki, ja on suunniteltu helposti puhtaana pidettäviksi, turvallisiksi, hieronnan kannalta toimiviksi ja viihtyisiksi. Tila ei ole esteetön. Toimitilaan pääsee sähköisellä avaimella, joka löytyy ainoastaan yrittäjältä itseltään. Kiinteistössä on tallentava turvajärjestelmä (ei itse toimitilassa), joten kulunvalvonnasta on huolehdittu myös siltä osin.
Toimitilasta löytyy odotustila, wc/kylpyhuone, hoitohuone ja keittiönurkkaus.
Yrityksen käytössä on hierontaöljyt (jotka tilataan luotettavalta alan asiantuntevalta toimittajalta), pyyhkeet, viltit, hierontapöytä, sähköinen asiakasrekisteri ja ajanvarausohjelma Nettiaika, kassatoiminnot, ajanvaraukseen tarvittavat välineet ja toimistotarvikkeet.
Sähköisen ajanvaraus- ja tietojärjestelmän tietoturvallisuudesta vastaa Nettiaika ja toimipisteessä tietoturvan turvaamisesta vastaa yrittäjä itse, mm. varmistamalla vahvat salasanat tietojärjestelmään, joita sivullisten ei ole mahdollista saada tietoonsa.
Tekstiilit pestään pääsiassa allergiatestatuilla pesuaineilla ja huuhteluaineilla, jotka ovat hajuttomia tai miedosti hajustettuja. Pyykinpesumahdollisuus on yrityksen kylpyhuoneessa, jossa on pyykinpesukone. Pyykit pestään aukioloaikojen aikana.
Tilan siisteydestä vastaa hierontayrittäjä itse. Siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota terveydenhuollon erityispiirteisiin, kuten käytettävien siivousvälineiden puhtauteen ja puhdistukseen käytön jälkeen sekä oikeaan siivous järjestykseen. Hierontatoiminnassa ei tunnisteta erityistä infektioriskiä eikä siinä käytetä steriloituja työvälineitä. Yleiseen hygieniatasoon ja käsihygienian kiinnitetään erityistä huomiota.
Yrityksellä ei ole käytössä hoitolaitteita tai lääkintälaitteita.
Asiakasturvallisuus
Asiakasturvallisuus on ensisijainen tavoitteemme. Tilojen turvallisuudesta huolehditaan säännöllisillä tarkastuksilla ja päivittämällä turvallisuussuunnitelma tarvittaessa. Hierontayrittäjä noudattaa tiukkoja hygieniasääntöjä ja käyttää tarvittaessa asianmukaisia suojavarusteita.
Toimitilassa on varauloskäynti ja sammutuspeite. Tilassa on myös asianmukaiset palovaroittimet, joiden toimivuudesta ja testauksesta vastaa vuokranantaja. Vuokranantaja on myös velvollinen järjestämään esim. pihan hiekoituksen liukkailla keleillä.
Hierontayrittäjä vastaa itse muun muassa sähkölaitteiden tarkastuksista, ensisammutusvälineiden tarkastuksista ja saatavuudesta sekä poistumisteiden kunnosta. Päivittäin tarkistetaan ja huolehditaan myös työvälineiden kunnosta, työtilojen siisteydestä ja poistumisteiden esteettömyydestä. Yrittäjällä on tiedossa sähköpääkeskuksen sijainti.
Toimenpiteet vaaratilanteiden varalle
Vaaratilanteita on monenlaisia, mutta tässä yrityksessä vaaratilanteiden kartoituksen jälkeen yleisimmiksi vaaratilanteeksi muodostui hierontapöytään liittyvät toimintapoikkeamat, allergiset reaktiot hieronnassa käytettävien hierontatuotteiden osalta ja hieronnan aikana tapahtuvat kehon reaktiot, kuten verenpaineen liiallinen lasku. Nämä on kuitenkin yleensä vältettävissä ennen hierontaa täytettävän esitietolomakkeen ansiosta ja sillä, että kyseiset asiat otetaan huomioon hieronnassa. Hierontapöydän säännöllinen huolto ja toimivuuden tarkistaminen vähentää myös edellä mainittuja tapahtumia.
Jokainen vaaratilanne tai läheltä piti-tilanne ilmoitetaan Valviralle ja tuotteiden toimittajalle tai maahantuojalle. Tarvittaessa tehdään myös potilasvahinkovakuutus ilmoitus.
Tilassa on ensiapuvälineet helposti saatavilla ja hierontayrittäjä on käynyt EA1 ensiapukoulutuksen hätätilanteiden varalta. Vakavissa vaaratilanteissa/ sairauskohtauksen sattuessa soitto hätäkeskukseen nro:n 112. Hierontayrittäjä toimii sieltä saatujen ohjeiden mukaan aina siihen saakka, kunnes lisä- ja ammattiapu saapuu paikalle. Vaaratilanteet tulee kirjata sähköiseen asiakasrekisteriin, jos vaaratilanne kohdistuu asiakkaaseen.
Toimitilassa on kaksi poistumistietä, jotka on selkeästi havaittavissa ja pidetään aina esteettöminä. Liikehuoneistossa on palovaroittimet sekä sammutuspeite keskeisellä paikalla sekä kolme palohälytintä, joita testataan säännöllisesti. Palon sattuessa tilasta poistutaan viipymättä lähintä poistumistietä käyttäen. Jos palo syttyy rappukäytävän puolella, käytetään pihalle suuntautuvaa poistumistietä. Liikehuoneisto on yhdessä tasossa maatasossa, joten poistuminen on helppoa tilanteen niin vaatiessa.
Liikehuoneistossa on huolehdittu paloturvallisuudesta esimerkiksi siten, että siellä ei polteta kynttilöitä valvomatta. Käyttösähkölaitteiden kuntoa tarkkaillaan säännöllisesti. Vaaratilanteen sattuessa ohjataan ihmiset ulos liikehuoneistosta poistumisteitä pitkin. Yhteys 112.
Asiakkaat, asiakkaan asema sekä osallistumisen vahvistaminen ja palautteiden käsittely
Koulutettu hieroja on nimikesuojattu terveydenhuollon ammattihenkilö, jota sitovat samat lait kuin muitakin terveydenhuollon alalla toimivia ammattikuntia. Koulutetun hierojan tulee lain mukaan kerätä terveystietoja, jotta turvallinen hoitotapahtuma voidaan toteuttaa. Tämä hoituu ensimmäisellä hoitokerralla täytettävän esitietolomakkeen ansiosta, jota päivitetään tarpeen mukaan. Hieroja myös kyselee tuntemuksista hoidon aikana ja hieronta toteutetaan asiakkaan esitietojen, tuntemusten ja toiveiden perusteella.
Asiakkaan mahdollisuus osallistua hierontaan ja hoitosuunnitelman tekemiseen on olennainen osa hierontatapahtumaa. Asiakas kertoo itse suoraan hierojalle, mihin haluaa kiinnitettävän eniten huomiota ja miten jatkossa haluaa edetä. Tähän annan kuitenkin myös ammattilaisen näkökulman, jos esim. sairaus vaikuttaa toivottuun hierontaan negatiivisesti. Välitön palaute hierojalle on erittäin tärkeää, sillä palautteen pohjalta hieroja tietää toimia asiakkaan toivomalla tavalla. Palautteet käsitellään yhdessä asiakkaan kanssa ja toimintatapa muutetaan toivotunlaisesti. Huomioidaan asiakkaan itsemääräämisoikeus.
Jokaiselle asiakkaalle tehdään henkilökohtainen hoitosuunnitelma ja käyntikirjaukset, jotka kirjataan asianmukaisesti tietoturvalliseen sähköiseen ajanvarausjärjestelmään.
Asiakaspalaute kerätään systemaattisesti ja sitä hyödynnetään toiminnan jatkuvassa parantamisessa.
Mahdolliset asiakasturvallisuuteen liittyvät poikkeamat kirjataan ja analysoidaan, jotta vastaavat tilanteet voidaan jatkossa ehkäistä. Laadunvalvontaa harjoitetaan seuraamalla asiakastyytyväisyyttä ja hoitotuloksia.
Jätehuolto
Yritys noudattaa voimassa olevaa jätelakia. Vuokranantaja on järjestänyt jätehuollon ja asianmukaiset jätteiden säilytystilat ja –astiat, kuljetus ja varastointi on järjestetty siten, ettei jätteistä synny vaaraa tai haittaa missään jätehuollon vaiheessa.
Laadittu: 17.7.2024.
Laatija: Erika Louhivuori